Několik jednoduchých argumentů
pro zachování (nejen) chemie:
Potřebujeme přece inženýry,
techniky, ekology atd.
Každý občan by měl vědět nejen co je
úrok, ale také co je kyselina, jaké vlastnoti mají kovy, proč mi vykyne koláč a co je elektrické napětí. Mluvím o nebezpečné hlouposti - tento
výstižný termín používá jeden můj kolega. Stačí připomenout všeobecně známý
případ nebohé kočky, kterou se její majitelka pokusila vysušit v mikrovlnce.
Fuj, to by se vzdělanci stát nemělo, pohoršujeme se. Ale kolik z deseti
středoškolsky (nebo snad i vysokoškolsky?) vzdělaných lidí by dokázalo alespoň
rámcově vysvětlit, co se v mikrovlnné troubě děje? A proč se tam vlastně nesmí
sušit kočka?
Třetím argumentem se dovolávám
všeobecného rozhledu, který by (i když dle představ možná již poněkud
staromódních) měl být vlastní každému vzdělanému člověku. Západní civilizace je
založena nejen na demokracii, ale také na technologii.
Poslední, čtvrtý argument je spíše poetického charakteru - a přiznám se, že mě
osobně oslovuje ze všech argumentů nejvíc. Nuže, věřte mi, že žijeme v úžasném
světě!