Úvod

Mgr. Linda Honskusová, Ph.D.

Vystudovaná učitelka chemie a výchovy ke zdraví, kariérní poradkyně a didaktička/metodička.


  • Pravidelně jsem se aktivně účastnila konferencí jako ESERA, DidSci+, Projektové vyučování a další aktivizační strategie ve výuce přírodovědných oborů
  • Dále jsem navštívila: Trendy v didaktice biologie, Mind Safety - Safety Matters, Konference BEZ ZNÁMEK? - Formativní hodnocení a montessori v praxi, Konference "Pošli to dál" (Muzeum Říčany), Eurovariety

  • Mezi moje navštívené vzdělávací kurzy a certifikace patří:

    • Respektovat a být respektován
    • Třídním učitelem v postcovidové době I+II
    • Online kurz Učíme se venku
    • Kariérové poradenství ve školní praxi v rozsahu 80 hodin (2022-23), v projektu iKAP II - Inovace ve vzdělávání (certifikát)
    • Úvod do kariérového poradenství + Kariérové poradenství v praxi (16h) - EKS kurzy
    • Kariérové poradenství pro 21. století | E-learning - careerguidancecourse.eu
    • Comenia Script v praxi, MgA. Radana Lencová, Ph.D.
    • Seminář na téma specifických poruch učení, Mgr. Jaroslava Budíková
    • Veletrhy nápadů učitelů chemie
    • Efektní pokusy pro mladé badatele, Marstafit, akreditováno MŠMT
    • Aplikace nového značení dle předpisů ve výuce chemie II, Consult Eco, akreditováno MŠMT
    • Kurz General Data Protection Regulation - Data Protection Officer, certifikát.
    • Specifika vysokoškolského studia studentů se zdravotním postižením; organizátor Informační, poradenské a sociální centrum RUK, certifikát o úspěšném složení závěrečného testu.
    • Chemie mění svět - nové poznatky a jejich aplikace; studium k prohlubování odborné kvalifikace - celoživotní vzdělávání akreditováno MŠMT, Přírodovědecká fakulta UK.
    • Seminář Přírodovědný Inspiromat s Vernierem; MFF UK, V Holešovičkách 2, Praha 8.
    • ERASMUS+ project SciVis, Košice.

    Publikační činnost

    • [Jimp]Honskusová, L., Vojír, K., & Rusek, M. (2022). Pre-Service Chemistry Teachers' Professional Vision Development: The Effect of Lesson-Observation Practice. Journal of Baltic Science Education, 21(1), 52-68. doi:https://doi.org/10.33225/jbse/22.21.52
    • [Jimp] Rusek, M., Chytrý, V., & Honskusová, L. (2019). The Effect of Lower-secondary Chemistry Education: Students Understanding of the Nature of Chemistry and their Attitudes. Journal of Baltic Science Education, 18(2), 286-299. doi:https://doi.org/10.33225/jbse/19.18.286
    • [C] Honskusová L., Vojíř K., Rusek M. (in press) Pre-service chemistry teachers' ability to notice when entering the Observation Practice Course. In P. Cieśla (Eds.), University education of future science teachers (pp. ??). Kraków: University of Cracow.
    • [C] Rusek, M., Honskusová, L., & Pražák, D. (2018). Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry. In P. Cieśla & A. Michniewska (Eds.), Science Teaching in the XXI Century (pp. 122-133). Kraków: University of Cracow.
    • [Dwos]: Fiala V., & Honskusová L (2020) The Inquiry Diary: Students' motivation towards water-quality evaluation. In Rusek M., Tóthová M., Vojíř K., Project-Based Education and Oter Activating Strategies in Science Education XVII (PBE 2019). Praha: Charles University, Faculty of Education, 2020, s. 37-45. ISBN 978-80-7603-155-5
    • [Dwos]: Vojíř K., Honskusová L., Rusek M., Kolář K. Nitrace aromatických sloučenin v badatelsky orientovaném vyučování. In Rusek M., Vojíř K., Project-Based Education and Oter Activating Strategies in Science Education XVI (PBE 2018). Praha: Charles University, Faculty of Education, 2019, s. 131-141. ISBN 978-80-7603-066-4.
    • [Dwos] Honskusová, L., Křápová, Š., & Muziková, T. (2017). From a Bowl to a Bowl or the Story of One Bite. In M. Rusek, D. Stárková & I. Bílková Metelková (Eds.), Project-based Education in Science Education XIV., (pp. 15-24). Prague: Charles University, Faculty of Education. WOS:000405467100001.
    • [D] Honskusová L., Vojíř K., Rusek M. (2018) Efekt využití hospitačního archu na reflexi výuky chemie studenty učitelství. In Čtrnáctová H., Nesměrák K., Teplá M., DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS. Praha: Charles University, Faculty of Science, 2018, s. 89-97. ISBN 978-80-7444-065-6.
    • [abstrakt] Honskusová, L. & Rusek, M. (2019, August). Evaluation of the Effectivness of a pre-Service Chemistry Teachers' Professional Vision Developement Course. In Frackson Mumba (Chair), Preservice Teachers' Conceptual Knowledge. Symposium conducted at the meeting of European Scienece Education Research Association, Bologna, Italy.
    • [abstrakt] Honskusová Linda; Vojíř Karel; Rusek Martin. Pre-service Chemistry Teachers' Ability to Analyze Lessons: A Multiple Case Study; 14th European Conference on Research in Chemical Education: "Educational innovations and teacher needs" - Book of Abstracts,70-70
    • [poster] Honskusová, L., Vojíř, K., & Rusek, M. (2020). The importance of focusing pre-service (chemistry) teachers on student activating strategies (poster). Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVIII., Prague.
    • [O] Honskusová, L., & Rusek, M. (2019). Evaluation of the Effectivness of a pre-Service Chemistry Teachers' Professional Vision Developement Course. European Scienece Education Research Association (ESERA).

    Pracovní listy

    Pracovní listy pro žáky jsou převzaty z webových stránek Mgr. Jany Presové obsahující učivo chemie určené pro žáky 8. - 9. ročníku vytvořené na základě projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2769

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky